marți, 31 martie 2009

Cum a inceput totul ...

Cu doar citeva luni inainte de licenta, Alexandra Ostafi, studenta la Textile, a primit o veste cutremuratoare: a aflat ca are aplazie medulara idiopatica - forma severa.


Singura ei sansa este un transplant de celule stem in Germania. Costul acestuia depaseste insa cu mult posibilitatile familiei sale. Colegii Alexandrei ne-au scris, in incercarea de a-i face cunoscuta drama si a-i da o sansa la viata.

Pina acum trei luni, Alexandra isi facea planuri de viitor fara nici o grija. Este in ultimul an de facultate, se gindea sa-si dea licenta si apoi sa-si gaseasca o slujba.

Brusc, prioritatile vietii s-au schimbat pentru ea: a fost diagnosticata cu aplazie medulara idiopatica - forma severa. Sansa ei este un transplant de celule stem la o clinica din strainatate, operatie al carei pret urca pina la 150.000 de euro. Dornici sa-si salveze fiica, parintii cauta peste tot un ajutor. Alexandra nu cere nimic, dar priveste cu optimism inainte..

"Cu vreo doua luni inainte sa merg la spital, am observat ca oboseam foarte repede la eforturi la care un om normal nu are nimic. De exemplu, urcatul scarilor. Am mai observat ca ma invineteam foarte usor. Am mers la medicul de familie, mi-a dat o trimitere si mi-am facut analizele, dar in momentul acela deja oboseam prea tare. Imi era greu sa merg, pur si simplu", isi aminteste Alexandra Ostafi.

Are doar 23 de ani, este de loc din Botosani si studiaza in anul V la Facultatea de Textile-Pielarie si Management Industrial. Locuieste in camin, ca majoritatea studentilor de la Universitatea Tehnica "Gh. Asachi". In urma cu mai bine de trei luni, Alexandra a fost diagnosticata cu aplazie medulara idiopatica in forma severa. "Doctorita mi-a explicat totul in roz, probabil incerca sa nu ma sperie. Mi-a dat un tratament si am putut sa ies din spital. Tratamentul acela l-am luat vreo doua luni, cu greu, pentru ca are destule reactii neplacute: cresterea parului pe fata, miini, pe tot corpul, eram dezorientata, ma intepau miinile si picioarele la rece sau la cald. Acum mi l-au oprit din cauza ficatului, analizele la ficat nu au iesit tocmai bine", spune Alexandra.

Tratamentul pentru intarirea sistemului imunitar a fost inlocuit cu un altul pentru complicatiile aparute la ficat. "Nu mai fac nici un tratament deocamdata, tin regim alimentar pentru ficat. Cind imi scade hemoglobina, imi mai baga cite o punga de singe si imi mai revin parca din vlaguiala pe care o simt", a spus Alexandra.

Singura ei sansa de viata este efectuarea unui trasplant la un centru din strainatate. Astfel de operatii se pot realiza si in Romania, insa numai cu un donator. "Membrii familiei nu sint compatibili, iar in Romania nu exista o banca de donatori", a declarat Gabriela Ostafi, mama Alexandrei.

"Ar trebui sa plateasca Ministerul Sanatatii"

Familia Ostafi este formata din 7 membri, din care 5 copii. Cel mai mic are doar un an. Tatal e timplar, iar mama este confectioner. Pasiunea mamei a dobindit-o si Alexandra, imediat cum a crescut. "Din clasa a VI-a, de cum a reusit sa ajunga cu piciorul la pedala, a inceput sa coase singura. A primit chiar si comenzi", a declarat Gabriela Ostafi. Veniturile lunare ale familiei, respectiv salariile celor doi soti si alocatiile copiilor, ajung la doar 1.500 de lei/luna. Costul operatiei poate ajunge insa pina la 150.000 de euro.

"Am luat legatura cu o clinica din Germania, care ne-a raspuns la cerere, si care acum cauta un donator. Probabil cind vor gasi un donator, ne vor spune si costul exact al operatiei. In Romania, o astfel de operatie am inteles ca e 50.000-60.000 de euro, in strainatate cred ca doar manopera costa atit", a declarat Gabriela Ostafi.

Dupa gasirea unui donator, Alexandra isi va incerca sansele si la Ministerul Sanatatii, pentru a obtine finantarea transplantului. "In Germania, operatia costa in jur de 100.000 - 150.000 de euro. Chiar noi i-am facut dosarul Alexandrei. Ar trebui sa plateasca statul, pentru ca nu exista un centru de donatori la noi in tara", a explicat Cristina Burcoveanu, doctor la clinica de hematologie a Spitalului "Sf. Spiridon".

"Nu-mi las copilul sa moara"

Insa parintii Alexandrei sint sceptici. "Mama mi-a zis sa nu-mi las copilul sa moara pentru ca nu o sa am timp suficient sa string bani dupa ce va fi gasit un donator. Oricum, nu ma pot lasa in baza ministerului. S-au strins deja citiva bani la mine la serviciu", a declarat Gabriela Ostafi. Cei care vor s-o ajute pe Alexandra o pot face de asemenea prin contul in lei deschis la BRD pe numele mamei studentei, Gabriela Ostafi: RO27 BRDE 070 SV223 8620 0700 sau in cel in euro deschis la aceeasi banca RO97BRDE 070 SV 22724300700 sau pot suna la numerele de telefon 0751.486.837 si 0761.166.409.

Alexandra viseaza la o viata normala, cu o familie si tot ceea ce isi doreste fiecare om. In plus, vrea sa-si poata conduce motocicleta Minsk. Un model mai vechi, ce-i drept, dar pentru care si-a luat deja permisul anul trecut.

4 comentarii:

  1. se spune ca Dumnezeu iti pune viata la incercare pentru ca viata este doar un test pentru ce ce va urma Dureros.....sper sa faci rost de bani necesari pentru operatie

    RăspundețiȘtergere
  2. sa te ajute Dumnezeu sa faci rost de banii de operatie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dacă îmi fac analizele şi sunt bune şi sunt compatibilă, mă ofer voluntar pt donare.

    Pâna atunci să-ţi ajute Dumnezeu pt banii necesari operaţiei. Mă oftic că sunt atâtea persoane bolnave si nimeni nu face nimic.
    Să dea şi parlamentarii din salariul lor că tot de la noi manancă. Mi-e ruşine de România!
    Te pup Alexandra şi probabil eşti încurajată cu vorbele noastre însă ştiu ce te-ar putea încuraja mai mult ... cu optimism o să treci şi peste asta.

    RăspundețiȘtergere